روزانه نویسی

روز ۲۶۲- هفته ها و من

پدر تکه کلامش بود، خنده یادت نره. و من و لبخندی ریشه دار.
هفته آینده، قطعا یکی از مهمترین هفته های زندگی من و همسر خواهد بود. و من بسیار خوشنود هستم که می تونم این رو بنویسم که خوشحالم. بابت انتخابم. بابت اینکه اینجام، در این نقطه از زندگی. و خوشحالم می نویسم از این روزها، نه فقط به اسم روزانه نویسی، اما می نویسم ساده. از همه اونچیزی که توی ذهنم هست. 
من برای نوشتنم چند هدف داشتم. ۱. نوشتن از گیاه خواری و بهداشت غذایی ۲. نوشتن از تجربیات این چند سال در این شهر جدید. ۳.نوشتن، همین جوری ساده و خودمونی. یکی از تجربیات این سالهای من، یاد گرفتن کارهای خوب از بقیه ادم هاست.
کارهای خوبی که یاد گرفتم:
۱. خندیدن
۲. شکرگزار بودن
۳. عاشق بودن
۴. سالم غذا خوردن
۵. فعال بودن
و ….
این وسط ها یاد گرفتم چطور خرج زندگیم رو کنترل کنم. چطور جلوی به هدر رفتن ها بگیریم. چطور از کوچکترین امکانات موجود استفاده کنم. چطور بودجه زندگیم رو ببندم و چطور حساب و کتاب کنم که دارم خرج زیاد می کنم یا کم. 
یکی از کارهایی که خیلی خوندم توی حساب و کتاب موثر هست،(بعلاوه توی سالم زندگی کردن و سلامت غذایی موثر هست) داشتن یه برنامه غذایی برای هفته هست. و بعضا ماهانه. برای من برنامه هفتگی بهتر هست، چون می تونم تصمیم بگیرم چی درست بکنم توی این هفته با توجه با برنامه ام. خیلی وقت ها به واسطه خستگی و البته تنبلی، از زیر این برنامه فرار می کنم. اما حقیقت اینه بهترین روش هست. لازم هم غذاها رو درست کنم. همین که بدونم دقیقا چی باید درست بشه، چی باید خورده بشه. نه تنها می تونم کنترل کنم غذای خوب خورده بشه، بلکه می تونم بودجه خرید رو هم کنترل کنم. 
براساس همین گفته های فوق الذکز، منم دوست دارم برنامه غذایی خوب داشته باشم. برنامه ای که نه تنها مواد غذایی کامل توش هست، بلکه می تونه بهم کمک کنه، بودجه خرج هفتگی مواد غذایی رو زیر ۵۰ دلار نگه دارم. این برای من مثل معجزه هست. در حال حاضر، من تقریبا ماهی ۳۸۰ تا ۴۰۰ دلار برای خرید مواد غذایی در فروشگاه های مثل نوفریز است و در حدود ۲۰۰ دلار برای کاستکو هست. که خوب نیست. ۶۰۰ دلار زیاده. البته ۶۰۰ دلار شامل خریدهای دیگه کاستکو هم میشه مثل شامپو، مایع ظرفشویی، دارو، لباس های کاستکویی.اما من کلا راضی نیستم. 
خوب برای یه برنامه خوب، من باید اول با Flipp چک کنم. Flipp یه اپ هست که همه حراج های اطراف خونه ما رو بهم می گه. این یعنی یه قدم جلو، Nofrills هم که معمولا خرید هفتگی رو ازش انجام میدم، با کمال میل تا ۵ جنس رو با قیمت مغازه های بزرگی مثل Walmart, Metro, Longos, Food Basic و Lablaws یکی می کنه. 
مثال ساده اش توی این عکس معلوم میشه:
مثلا من اگه بخوام مارچوبه بخرم. قشنگ نگاه می کنم ببینم کجا ارزون تر هست. اینجوری من با خیال راحت می رم که قیمت مناسب رو بدم برای جنسی که می خوام. 
خوب الان می خوام بشینم و برنامه غذایی این هفته رو بچینم. 
برم که باید ببینم میشه این هدف رو توی ماه تولد اجرا کرد…
هر جا هستید شاد باشید، پر انرژی و فعال و عاشق
بعد نوشت:

Leave a Reply

