روزانه نویسی

روز ۲۶۱- تمیزی…و من

خسته که می شوم همیشه تو هستی که در کنار روزهای خاکستری ام، رنگ عشق و حوصله را می ریزی. بهترین هایی یک دنیایی…
داشتم اول صبحی دنبال راه هایی برای تمیزی می گشتم. چشمم به این خورد. به عنوان یه فعال زیست محیطی گفتم بهتون بگم که راه هایی بهتری هست که خونه تمیزی داشته باشید بدون استفاده از سفیدکننده های وحشتناک و موادی که فقط مضر هستن برای خودتون و خانواده عزیزتون.
20-springtime-uses-for-vinegar-in-your-home-and-garden
من خودم از سرکه برای تمیزی یخچال، گاز، و حمام استفاده کردم و خدایش نتیجه اش بی نظیر بوده. 
طول عمر گل:
اما نمی دونستم سرکه برای طول عمر گل خوبه. خانومه توی این پست می گه میشه با دو قاشق سرکه و شکر توی آب گل بریزید و طول عمر نگهداری از گلتون افزایش پیدا می کنه. 
دستمال مرطوب:
خدایش چرا ادم باید بره آب ژاول بگو گندو رو بگیره و استفاده کنه وقتی می تونه سرکه رو جایگزینش کنه. بعدشم یه ایده دیگه دیدم. برای خودم خیلی بدبخور هست. من از این دستمال مرطوب ها دارم توی خونه که برای تمیز کردن میز ناهار خوری و آشپزخونه بعضا استفاده می کنم. اما بازم چون معتقدم نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد، میزان مصرف اینا خیلی کمه، یعنی زیر ۱ بار توی هفته هست. (به نظر من جرم و میکروب برای سلامتی تا یه حدی مفید هست.در ادامه توضیح می دم.)
the-organised-housewife-homemade-antibacterial-wipes-3
طرز تهیه اش توی منبع عکس هست(روی کلمه منبع این بالا کلیک کنید، انگشت بزنید یا اشاره کنید.) 
نه تنها می تونید این رو با استفاده از دستمال های رولی که دارید درست کنید، بلکه می تونید مثل این تصویر از دستمالهای چندبار مصرف استفاده کنید. به نظر من عالیه. طرز درست کردنش اصلا کاری نداره، موادی که لازم داره عبارتند از: آب، سرکه، Essential oil با عطری که دوست دارید (اگه خیلی از بوی سرکه بدتون می اد)، مایع ظرفشویی، دستمالهای نخی یا دستمالهای رول یه بار مصرف. اصلا سخت نیست.
میکروب های خوب
اگه بچه دارید، اگه فرزندتان هاتون خیلی زود مریض میشن، خیلی وقت های دلیلش اینه ما فراموش کردیم سیستم ایمنی بدن رو قوی کنیم. پوشوندن لباس زیاد، تمیزکاری زیاد می تونه دلیلش باشه. من یه زن دایی دارم، همیشه همه چیز رو با واتکس تمیز می کرد، و بعدش بچه هاش تا سن مدرسه همیشه مریض بودن. بعد از اینکه مدرسه رو شروع کردن، یواش یواش تموم شد مریضی. بعدش یه دوست داشتم. بچه اش رو ازاد گذاشته بود هر چیزی رو دست بزنه، و بچه اش نصف پسر دایی و دختر دایی منم مریض نبود. 
بعدشم، خوردن انتیوبیوک های بی دلیل هست، اینجا تا تب شدیدا بالایی نشه، بچه دکتر نمی ره. نبایدم بره، بی خودی به بچه هی انتیوبیوک می دیم که چی بشه. یا ادم بزرگ. من دو سال پیش تب ۴۰ داشتم، امریکا بودم اون موقع، بالاخره رفتیم دکتر، دکتر گفت انفولانزا هست، دارو فایده ای نداره، باید دوره اش تموم بشه. برای بیماری ویروس دارو نداد. قشنگ با تب من رو فرستاد خونه. 
راستی تا یادم نرفته بگم، منم بچه بودم البته خیلی مریض می شدم، اما دلیل مریضی من این بود که داروخونه احمق انتیوبیوک برای چرک گوش رو کامل نداد و بعدش به واسطه جنگ کمبود دارو شد و من بیچاره با چرک گوش بدون انتیوبیوک موندم، بعدش چرک گوش شد تا سن ۷ سالگی همراهم. بعدش خوب شدم. 
تمیزی خیلی خوبه، اما تمیزی با ضد عفونی کردن فرق داره. من خونم همیشه تمیز بوده و هست، شلوغ شاید، اما تمیز بوده، اما تا جایی که بتونم خونه رو با مواد شوینده قوی تمیز نمی کنم. یادتون باشه این دنیا رو می خواید برای بچه هاتون به ارث بزارید، با این طریقی که ما داریم زندگی می کنیم چیزی باقی نمی مونه برای بچه هامون باقی بزاریم. به همین قشنگی.
دنیا رو دوست داشته باشید. محیط زیست عزیز هست،و قدرش رو بدونید.
شاد باشید، سالم و تمیز و پر از گل و عشق و نور. 
پ.ن: به بلاگ هایی که گفتم برید، بخونید، کلی راه حل برای تمیزی وجود داره که ما نادیده می گیریم. 
Leave a Reply

